Är du med i partiet?

Hörde någonstans att av alla som är/tros vara HBT i Sverige så är det bara 10% som är med RFSL.

Varför är det så?

Finns säkert massor med anledningar.

De som idag blir/upplever sig vara homo- eller bisexuella har andra sätt att rtäffas och "behöver" inte RFSL

Kanske känner man sig tom främmande för en del av det RFSL står för. Man vill inte sorteras in i ett fack bland läderbögar och rosa schlagerkillar.

Det ligger något vackert i detta, som en troende som inte vill vara med i kyrkan.

Jag tror inte det är något att oroa sig för. Det är kanske t om ett gott tecken.

Men jo, jag är med i partiet. Faktiskt.

Kommentarer
Postat av: trollhare

Jag är inte med, men jag kanske borde? Anledningen är att det verkar handla mest om att festa, och det är jag totalt ointresserad av. Men nu när jag har börjat jobba politiskt kanske jag borde, eller vad tycker du?

Postat av: lillepinsen

Tänk vad olika man ser på saker ... läste senaste Kom Ut coh dom verkar vara väääldigt politiska. Vet inte hur många akademiska poäng man måste ha för att ta ordet qu**r i sin mun, men det är ett gäng ...

2007-02-23 @ 16:32:13
URL: http://lillpinsen.blogg.se
Postat av: trollhare

Nu tänkte jag mer på vad som görs, inte det som skrivs. Därför föredrar jag att jobba med andra saker.

"Vet inte hur många akademiska poäng man måste ha för att ta ordet qu**r i sin mun, men det är ett gäng"

Haha, det låter som ett fult ord, är det det för dig? Själv tror jag inte jag vågade använda det ordet förrän jag läst tre år på högskolan och skaffat Tiina Rosenberg-glasögon.

2007-02-23 @ 19:02:28
URL: http://trollhare.wordpress.com
Postat av: Lillprinsen

Quuer? Det var som ett fält för mej, en äng där alla fick vara vad dom ville och tycka om vem dom ville, eller ett torg, där att syntes var tillåtet och möjligt. Men nu känns det som ordet har koloniserats av en enda typ av människor, som vill använda ordet på ett enda sätt ... ge mej tillbaks min sommaräng!!

2007-02-27 @ 23:37:08
URL: http://lillrpinsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback