HIV mm

Jag trodde då jag klev in i denhär världen så var safe sex en självklarhet som säkerhetsbälte, cykelhjälm eller flytväst. Jag hade fel.

För det första finns det självklart många som är så safe att dom överhuvud inte ens tänker på att ha sex.

För det andra finns det en rad olika definitioner på vad safe sex är.

För det tredje finns det faktiskt dom som överhuvud inte bryr sig. Varför? Varför klättrar man i berg? Varför dyker man? Varför reser man i rally tvärs igenom öknen? Om det vore så enkelt att jag bara kunde säga att "dom är dumma". en det kan jag inte. Jag, som många andra har känt män som gått den här vägen, underbara kloka vackra spännande män, men tyvärr - döda män. 

Även om jag inte alltid tycker om det så måste jag acceptera. Dom har tänkt på ett helt annat sätt om sitt liv, än vad jag tänker om mitt ... och jag kan och ska själv välja hur jag vill göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback