Dom har ju så bra smak ...

För mååånga år sedan träffade jag mitt livs första afro-amerikan. Jag hade lyssnat på amerikansk gospel och Diana Ross och var övertygad om att alla svarta amerikaner kunde sjunga och dansa. Denna man kunde bara med yttersta svårighet sjunga broder Jakob och han tyckte att vi svenskar som var med var sååå duktiga på att dansa. Han var inte artig. Vi var duktiga  ... i jämförelse med honom. Han var revisor från en famlij med tekniker och revisorer och bara tanken på att göra något på en scen fick honom nästan att ändra färg.

Flera år senare blir jag introducerad för en gay kille och får till och med komma hem och hälsa på. Ja då, med Fab5 i tankarna så fanns det ju en del förväntningar. Jag kunde inte ha mer fel. Plötsligt blev mitt lilla rävgryt som en dröm ur "Sköna hem".

Visst har jag träffat en och annan HBT med stor känsla för mode, heminredning, musik och artisteri .... men jag har en känsla av att det är på utdöende ... bögar idag är datakillar, översättare, bibliotekarier, taxichaffisar och läkare ...

En tid då det var snudd på yrkesförbud för alla HBT på vissa ställen är på väg bort ... på gott och ont ... måste vi verkligen  fortsätta att låtsas att vil alla är designers?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback