Ett brev från framtiden

Jag är säkert naiv. I Svenska Dagbladet i lördags fick jag iallafall ett brev från framtiden. Det var en kostrecention av de mycket kända Gilbert & George en sorts multikonstnärer som gör konst, provocerar, sjunger, visar rumpand och underhåller i sina kostymer. Inte en rad om att det är två bögar. Ja jo det nämns att de har funderingar om den egna sexualteten och har gjort något om aids ... men bögar ... nej ...

... en del skulle vilja skrika OSYNLIGGÖRANDE!!!

Jag säger kanske ... kanske inte ... jag menar, om jag skriver en bok ... kommer det att stå "författaren är vänsterhänt" (det är jag inte) "Författaren har ett lätt handikapp." (Ganska ointressant) "Författaren äter inte palt" ... nej knappast ...

Blir min text annorlunda beronde på om ajg är homo- bi eller hetero? Kanske, kanske inte.

Jag vacklar ... och världen rusar vidare.





Kommentarer
Postat av: trollhare

Jag tänker också ofta på sånt. Å ena sidan vill jag säga "nej, självklart gör det ingen skillnad", men egentligen...

Iom att man behandlas på ett visst sätt av omgivningen så blir man präglad av det, och det smittar av sig till skrivandet. Sedan att det kan ta sig hundratals olika uttryck är en annan sak.

Postat av: Anders S

Om vi alltid defineras som person utifrån vår sexualietet blir vi till slut just bara vår sexualitet! Man bir en liten bögcirkusapa till slut tror jag!

2007-03-22 @ 08:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback