Kamelen: Familj, jag hatar dej

Kamelen är en trevlig kille, Han är mörk och  snygg men det är inte läge att leka. Han ser ut att vara yngre än vad han är Han verkar inte haft någon trygg mellanmjölksbarndom, men sånt är svårt att veta. Det är ingen semester att dricka vin med Kamelen ... han talar långt och snabbt ,,, har mycket att berätta


"Jag växte upp i en dysfunktionell familj. Utåt var vi ganska välanapssade, men alla mådde mer eller mindre konstant dåligt och spelet gällde att se till att man fick så mycket "terapi" som möjligt av resten av familjen. Empati, medkänsla, vanlig hygglighet var bristvara hos oss. Min far ville alltid bli vän med alla utom sin egen familj som han tyckte vara "misslyckade", min mor hade bara två lägen för hur hon såg på sina medmänniskor antingen var de starkare än hon och då hatade hon missunnsamt eller så var de svagare och då var de inte mycket värda.

Det säger sig ju själv att jag så snabbt jag kunde tog avstånd från en såna familj, men det var svårare än jag trodde och tog mycket längre tid än man skulle kunnat tro.

På många omvägar (som inte heller var så direkta som man skulle kunnat tro) hamnade jag i gaysvängen. Det var - och är - en hård värld. Mycket handlar om att vara ung snygg och vara ute och kröka. Några få är otroligt strålande trevliga men många är väldigt grymma och konstiga.


Det blev en chock för mej då jag fick veta ett av smeknamnen för HBT-världen är "familjen". Vi är ju ingen familj! Vi är mer som ett gäng öar som helst inte vill veta av att vi hänger ihop. Eller är vi som den familj där jag växte upp? Familj jag hatar dej. Familj jag älskar dej?"

 

Jag vill krama om Kamelen men jag vågar inte - kvällen är sen och vi skils åt.

Andra bloggar om:

Kommentarer
Postat av: trollhare

Gud... Det är verkligen så jag känner det också. Skönt att veta att jag inte är ensam om det :)

Postat av: lillprinsen

Bej det verkar vara fler av de reaktioner jag fått!

2008-04-25 @ 00:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback